Underretning
Hvis du får kendskab til et barn eller en ung under 18 år, der lever med vold eller en form for omsorgssvigt, så er du forpligtiget til at give kommunen besked. Du kan sende din underretning til Lolland Kommune direkte, også selv om du måske vil være anonym. Underretningen vil herfra altid blive læst og vurderet indenfor 24 timer og der vil blive handlet hurtigt, hvis det vurderes nødvendigt.
Når kommunen modtager en underretning
Når Børn og Ungerådgivningen modtager en underretning vil familien blive kontaktet hurtigst muligt. Herefter vil der i fællesskab blive aftalt hvad der videre skal ske.
Kommer underretningen fra en faglig samarbejdspartner vil der blive givet en tilbagemelding om det videre forløb.
Kommer underretningen fra almindelig borger bliver der handlet uden at borgeren får yderligere besked, idet de ikke er part i sagen (forældremyndighedshaver).
Bemærk
Underretninger der sendes direkte til Lolland Kommunes officielle mailadresse, eller sendes med almindelig post eller til andre mailadresser i Lolland Kommune, vil ikke blive behandlet i weekender og på helligdage. De vil derfor ikke vil blive behandlet indenfor 24 timer.
Kontakt
Børn- og Ungerådgivningen
Jernbanegade 7, 4930 MariboSkibsværftsvej 4, 4900 Nakskov
Ring til os
Bemærk
Husk at sende sikker post, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.Når du ringer
Callcentret viderestiller til relevant medarbejder eller område.
Udenfor åbningstid
Hvis du står i en situation, hvor et barn eller en ung er udsat for akut fare eller på anden måde har brug for akut hjælp uden for kommunens telefon/åbningstid, skal du ringe til Sydsjælland og Lolland-Falsters politi på 114. Politiet sætter dig i forbindelse med den sociale døgnvagt.