Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Personlige forhold Mit Betalingsoverblik

Mit Betalingsoverblik

Få hurtigt en status over dit økonomiske mellemværende med Lolland Kommune.

Mit Betalingsoverblik giver dig en oversigt over, hvad du skylder kommunen. Her kan du for eksempel se, hvad du skylder i ejendomsskat, hvad du skylder for dit barns SFO eller hvad du har af gæld til biblioteket. For at logge ind på Mit Betalingsoverblik skal du bruge dit MitID. 

Hvad kan du i Mit Betalingsoverblik?

På Mit Betalingsoverblik har du mulighed for at betale, det du skylder kommunen. Hvis du ønsker at betale via netbank, skal du klikke på ”+71 Indbetalingskort”. Hvis du ønsker at betale med betalingskort eller via MobilePay, skal du klikke på ”Betal nu”.

Hvis du har Internet Explorer kan du ikke længere betale via MobilePay, da MobilePay ikke længere understøtter dette program. MobilePay understøtter browserne Chrome, Edge, Firefox eller Safari.

På Mit Betalingsoverblik har du mulighed for at tilmelde dine regninger til Betalingsservice. Så bliver de fremover betalt til tiden helt automatisk. Indtil dine regninger fremgår i din betalingsoversigt, skal du betale dem, som du har gjort hidtil.

Vær opmærksom på at der kan ske modregning i udbetalinger fra det offentlige, indtil du har betalt det beløb, du skylder. Det kan for eksempel være overskydende skat, børne- og ungeydelse og negativ moms. Modregning kan ske uanset, om du har indgået en aftale med Lolland Kommune eller ej.

Hvis betalingsfristen overskrides, får du automatisk tilsendt op til to rykkerskrivelser. På hver rykker er der et gebyr på op til 250 kr. Hvis du fortsat ikke betaler, bliver sagen sendt videre til Gældsstyrelsen, som vil inddrive gælden.

Hvis du ser et beløb markeret med rødt udråbstegn, betyder det, at beløbet er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen. Du kan stadig indbetale beløbet på ”Mit Betalingsoverblik”. Når du har betalt, vil registreringen hos Gældsstyrelsen blive slettet. Der kan dog være omkostninger i Gældsstyrelsen, som du skal betale.

Hvis du har spørgsmål til din regning, kan du kontakte den afdeling i Lolland Kommune, som har fremsendt regningen. Hvis du har spørgsmål til betalingen af regningen, er du velkommen til at kontakte Opkrævningsafdelingen på tlf.: 54 67 67 67 eller på mail: debitor@lolland.dk.

Har du ikke MitID?

Kan du ikke selv bestille MitID online, er du velkommen til at bestille en tid i Borgerservice. Så hjælper vi dig.

Kontakt

Borgerservice

Østre Landevej 33, 4930 Maribo
Søvej 8, 4900 Nakskov
borgerservice@lolland.dk

Ring til os

Bemærk

Husk at sende sikker post, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.

Telefontider

Personlig hjælp til tidsbestilling

Når du ringer

Callcentret viderestiller til relevant medarbejder eller område.

Måske er du også interesseret i

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Lolland Kommune
Torvet 3
4930 Maribo

Telefon: 54 67 67 67
lolland@lolland.dk

Telefontider

Mandag - onsdag8:00 - 15:00
Torsdag8:00 - 17:00
Fredag8:00 - 13:00


Nyttige links