Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Personlige forhold Personligt tillæg og tilskud Enkeltydelser til førtidspensionister efter 2003

Enkeltydelser til førtidspensionister efter 2003

Er du i en vanskelig økonomisk situation, kan du som førtidspensionist søge om økonomisk tilskud til en række udgifter.

Du kan f.eks. søge hjælp til:

• Rimeligt begrundede enkeltudgifter, hvis du har været ude for uforudsigelige ændringer i dine forhold.
  • Tandbehandling, medicin, briller og psykologbehandling, der ikke kan ydes hjælp til efter anden lovgivning. Behandlingen skal være nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet.
  • Flytteudgifter.
  • Transportudgifter i forbindelse med samvær med børn, som ikke bor hos dig.
  • Løbende månedligt supplement til brøkpension.

Folkepensionister og førtidspensionister, der er tilkendt pension før den 1. januar 2003 skal dog søge om helbredstillæg eller et personlig tillæg.

Dette skal vedlægges ansøgningen:

• Dokumentation for den udgift, der søges om hjælp til.
  • Dokumentation for udgifter i form af kvitteringer eller betalingsoversigter. (Budgetoversigter kan ikke benyttes som dokumentation).
  • Samtidig skal der vedlægges en skrivelse fra egen bank, om hvorvidt banken kan hjælpe med udgiften.

Det er vigtigt for behandlingen af ansøgningen, at der vedlægges mest mulig dokumentation.

Lolland Kommunes vejledende rådighedsbeløb udgør 3.583 kr. pr. mdr. til enlige og 3.050 kr. pr. person til gifte/samlevende.

Der tillægges 2.050 kr. pr. barn minus bidrag, familieydelser og lign.

Borgerservice

Østre Landevej 33, 4930 Maribo
Søvej 8, 4900 Nakskov
borgerservice@lolland.dk

Ring til os

Bemærk

Husk at sende sikker post, hvis du deler følsomme eller fortrolige oplysninger.

Telefontider

Personlig hjælp til tidsbestilling

Når du ringer

Callcentret viderestiller til relevant medarbejder eller område.

Måske er du også interesseret i

Hold dig opdateret og giv os feedback

Tilmeld nyhedsbrev Giv os feedback

Lolland Kommune