Hjem Borger Unge Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp?

Lolland Kommunes Ungeindsats (KUI) er indgang til kommunen for alle unge fra 13 år og op til 24 år, de unges forældre og for samarbejdspartnere.

Sammenhængende kommunal ungeindsats

Der kan være mange årsager til, at du som ung får brug for at samarbejde med Lolland Kommune. Kommunen varetager indsatser for familier, børn, skole, job og sundhed og det kan være svært at finde rundt imellem de mange afdelinger. Derfor har Lolland Kommune etableret en ungeindsats der sikrer, at du som ung modtager en koordineret og sammenhængende indsats, uanset hvad årsagen er til samarbejdet med kommunen.

Ungeindsatsen

Ungeindsatsens opgave er, at koordinere indsatsen på tværs af uddannelses-, beskæftigelses- og socialområdet for unge der har behov for støtte til at blive klar til at gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme i job.

Lolland Kommunes Ungeindsats (KUI) er indgang til kommunen for alle unge fra 13 og op til 24 år, de unges forældre og for samarbejdspartnere.

Vores ambition er, at unge, der ikke tager den direkte vej efter grundskolen, og den unges forældre skal møde kommunen som én samlet instans på tværs af kommunale opgaver. Én gennemgående ungeguide skal give de unge oplevelsen af at have én kontakt til kommunen. Ungeindsatsen skal desuden lave målgruppevurdering til den nye Forberedende Grunduddannelse (FGU).

Ungeindsatsen består af:

• Rusmiddelkonsulent for børn og unge
  • Ungeguider
  • Ungdommens Uddannelsesvejledning
  • SSP konsulenter

Ungeindsatsen er samlet på 2. sal i den hvide bygning på Skibsværftsvej 4, 4900 Nakskov.

UU’s vejlederopgave vil fortsat ske med høj tilstedeværelse på skolerne.

Ungeindsatsen (KUI)

Skibsværftsvej 4, 4900 Nakskov

Når du ringer

Callcentret viderestiller til relevant medarbejder eller område.